دکتر مجید استوار

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر مجید استوار

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر مجید استوار

دکتری علوم سیاسی در گرایش جامعه شناسی سیاسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران
مرکزی با معدل 18.29 طی دوره 1385 -89 و اخذ درجه عالی از رساله دکتری تحت عنوان
"نقش قدرت نمادین در پیروزی انقلاب اسلامی ایران" به استاد راهنمایی دکتر احمد نقیب زاده؛
- عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت (از 1386 تا کنون)

۱ مطلب در شهریور ۱۳۸۹ ثبت شده است

طی یک هفته در ماه شهریور از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در یک کنفرانس بین المللی به همراه دوستم دکتر محمد پزشکی شرکت کردم. برای نخستین بار بود که در یک کنفرانس بین المللی حضور داشتم. به لحاظ علمی و پیشرفت تحصیلی انگیزه های زیادی  در من تقویت شد تا در رشته تحصیلی ام با تمرکز و قدرت بیشتری کار کنم. استادان و صاحبنظران زیادی را ملاقات کردیم و در خصوص سیستم های سیاسی و قضایی کشورهای متبوعشان سئولاتی را مطرح نمودیم که در افزایش شناخت ما بسیار موثر واقع شد. به غیر از اینها این سفر سبب تقویت مکالمه انگلیسی در من و آشنایی با فرهنگ گرجستان نیز شد. فرهنگی که درعرصه عمومی زندگی ایرانیان کمتر دیده می شود. نوعی آرامش و دم غنیمت شمردن.

تفلیس پایتخت گرجستان، شهری کوهستانی و نزدیک به آب و هوای شمال خودمان برای استراحت و گشت و گذار جای بدی نیست. اگر کسانی فرصت داشتند می توانند تجربه کنند. گرچه پرواز از ایران به استانبول و سپس به تفلیس مسافت را طولانی و خسته کننده می کند اما به تجربه اش می ارزد.

   از دانشگاه آزاد اسلامی تشکر و سپاس ویژه ای دارم که فلوشیپ هایی  برای افزایش توانایی ها و آگاهی های دانشجویان مقاطع دکتری طراحی کرده است. دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی در این مقوله پیشتاز است و شایسته تقدیر و احترام. نوع امکانات و احترامی که به دانشجویان دکتری در این سفرها ابراز می کنند نشان دهنده تلاش کسانی است که بی دغدغه در جهت رشد دانشجویان این دانشگاه تلاش می نمایند. این گونه مبادلات علمی قطعا خروجی های موثری برای آینده علمی این کشور به ارمغان می آورد.خاطرات و تجربه های جالبی از سفر دارم که در فرصت مناسب آنها را برای خوانندگان بیان می کنم.

۳۰ شهریور ۸۹ ، ۱۱:۰۱