دکتر مجید استوار

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر مجید استوار

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر مجید استوار

دکتری علوم سیاسی در گرایش جامعه شناسی سیاسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران
مرکزی با معدل 18.29 طی دوره 1385 -89 و اخذ درجه عالی از رساله دکتری تحت عنوان
"نقش قدرت نمادین در پیروزی انقلاب اسلامی ایران" به استاد راهنمایی دکتر احمد نقیب زاده؛
- عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت (از 1386 تا کنون)

۲ مطلب در آبان ۱۳۸۹ ثبت شده است

مطلب زیر درباره انتخابات ریاست جمهوری برزیل به درخواست روزنامه تهران امروز مورخ ۱۰/۸/۸۹ نوشته شد. می توانید اینجا بخوانید.

۱۱ آبان ۸۹ ، ۰۸:۴۷

مهرماه امسال به همت دانشگاه آزاد اسلامی در دوره فلوشیپ کوتاه مدت آموزشی در برزیل شرکت کردم.برزیلیها به عنوان میزبان‌٬ احترام بسیاری به دانشجویان ایرانی گذاشتند. ایام انتخابات پارلمان و ریاست جمهوری بود و کلاسهای ما نیز به تبیین سیستم سیاسی و انتخاباتی برزیل اختصاص یافت.به نظرم برزیلیها پس از رسیدن به ثبات سیاسی و اقتصادی علاقه مندند تا نقش بیشتری در عرصه بین المللی از خود نشان دهند و علاوه بر توسعه مبادلات اقتصادی گسترده با کشورها در تلاش اند تا سیستم دموکراسی و انتخاباتی خود را به دنیا معرفی کنند. آنها بدشان نمی آید که حتی دموکراسی و انتخابات الکترونیکی خود را صادر نمایند.یکی از ویژگی های انتخابات برزیل اینست که با پایان انتخابات در روز برگزاری راس ساعت ۱۷، به فاصله چند ساعت به سرعت نتایج کامل انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در کل کشور به طور رسمی اعلام می شود. 

بسیاری از برزیلیها از لولا رئیس جمهورشان به نیکی یاد می کردند. او توانسته است به وعده های انتخاباتی خود عمل نماید و وضع اقتصادی را بهبود بخشد.با پایان دورۀ ریاست جمهوری وی،امروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در برزیل برگزار می شود و شانس خانم دیلما که مورد حمایت لولاست بیش از کاندیدای رقیب است.

از مسئولین محتزم دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده علوم سیاسی تهران مرکزی و آقای دکتر خسروی رئیس پرتلاش دانشکده و دکتر مقدم معاون خوش فکر واحد آکسفورد به سبب طراحی و برگزاری این دوره ها سپاسگزاریم.بدون همت این عزیزان و دیگر مسئولین این کار بزرگ صورت نمی گرفت.

۰۸ آبان ۸۹ ، ۲۰:۳۲