دکتر مجید استوار

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر مجید استوار

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر مجید استوار

دکتری علوم سیاسی در گرایش جامعه شناسی سیاسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران
مرکزی با معدل 18.29 طی دوره 1385 -89 و اخذ درجه عالی از رساله دکتری تحت عنوان
"نقش قدرت نمادین در پیروزی انقلاب اسلامی ایران" به استاد راهنمایی دکتر احمد نقیب زاده؛
- عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت (از 1386 تا کنون)

دیدار با آیت‌ا... العظمی بهجت

چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۱۰:۴۹ ب.ظ

شهریور سال ۱۳۷۵ بود که در قم بودم. بر اساس عشق و علاقه‌ام به مراجع بزرگ و روشن‌ضمیر به تنهایی برای دیدار با آیت‌ا... العظمی بهجت(ره) به مسجد ایشان در نزدیکی بازار قم رفتم. مسجدی باصفا که مردم زیادی خود را برای نماز ظهر در آن‌جا آماده می‌کردند. پس از ادای نماز به امامت ایشان، منتظر شدم تا ایشان را از نزدیک ببینم. شنیده بودم پس از پایان نماز، مردم طلب استخاره‌های زیادی از ایشان می‌کنند و حضرت آیت‌ا... به همه پاسخ می‌دهند. مردم وسط مسجد دور ایشان حلقه زده و وی با قرآنی در دست به حاجات‌شان پاسخ می‌داد. من هم با فاصله، این روحانی ریزنقش و ساده‌زیست را نگاه می‌کردم که به همراه جمعیت به من نزدیک شدند و آیت‌ا... با دست از من خواستند که چه می‌خواهی و من متوجه شدم که ایشان تصور کردند من استخاره‌ای طلب دارم که در همان زمان نیت کردم و طلب استخاره.
ایشان پس از مراجعه به قرآن بر اساس سنت مألوف‌شان با دست اشاره کردند که بینابین است. حضرت ایشان پاسخ استخارات را با علائم و نشان دست پاسخ می‌گفتند و به آرامش و صبوری حتی زمانی که راه می‌رفتند، پاسخ استخارات نمازگزاران را می‌دادند. از آن تاریخ به بعد توفیق نداشتم که برای بار دوم ایشان را ببینم. حقیقتاً که چهره دوست‌داشتنی، مهربان و آرامش‌بخشی داشت. اکنون وی به دیدار حق رفته است و به قول مرحوم آیت‌ا... العظمی اراکی(ره) دستمان کوتاه و خرما بر نخیل. یاد و خاطره‌اش گرامی باد.

۸۸/۰۲/۳۰

نظرات  (۱)

۳۱ ارديبهشت ۸۸ ، ۲۳:۳۵ مهدی محمودپور
استاد سلام. نوشته شما رو دیدم. هیچ موقع فکر نمی‌کردم شما هم اهل استخاره بوده باشید. برام جالب بود کسی که رو بوردیو کار می‌کنه...