دکتر مجید استوار

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر مجید استوار

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر مجید استوار

دکتری علوم سیاسی در گرایش جامعه شناسی سیاسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران
مرکزی با معدل 18.29 طی دوره 1385 -89 و اخذ درجه عالی از رساله دکتری تحت عنوان
"نقش قدرت نمادین در پیروزی انقلاب اسلامی ایران" به استاد راهنمایی دکتر احمد نقیب زاده؛
- عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت (از 1386 تا کنون)




به گزارش "لاهیگ"، دکتر مجید استوار در مراسم  جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مدیران و کارکنان امنیت پرواز فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت اظهارکرد:  نظام آموزشی کارآمد، قانون‌مداری، ثبات سیاسی، ساختار سیاسی کارآمد و اقتصاد بازار را از عوامل توسعه در جهان امروز می باشد.

وی ضمن نقد سیاست‌های اقتصادی پوپولیستی ادمه داد:علی‌رغم آن‌که بیش از 60 درصد درآمد نفتی تاریخ ایران در 108 سال گذشته، طی سال‌های 1384 تا 1392 به‌دست آمد، اما متأسفانه نتوانستیم زیرساخت‌های توسعه، نظیر حمل و نقل سریع‌السیر زمینی و هوایی را به استانداردهای جهانی نزدیک سازیم و با سیاست‌های شتابزده، کشور را با تورم و بیکاری فزاینده روبه‌رو ساختیم.

این استاد علوم سیاسی   با تأکید بر این‌که دهه چهارم انقلاب از سوی رهبری معظم انقلاب به دهه "پیشرفت و عدالت" مزین شده است، بر به‌کارگیری نخبگان توسعه‌گرا برای تحقق آرمان‌های توسعه تأکید کرد.

این عضو هیأت مدیره بنیاد توسعه گیلان؛ برای رسیدن به ایرانی قدرتمند و توسعه‌یافته، نیازمند کاهش سطح منازعه سیاسی در داخل و محدود کردن دولت به نظارت و ایجاد امنیت و کمک به گردش نخبگان توسعه‌گرا هستیم.



استوار همچنین با مروری بر تجربه توسعه در کشورهای کره جنوبی، ترکیه و مالزی؛ ایجاد مزیت اقتصادی در زمینه صنعت و گردشگری را لازمه توسعه در کشور عنوان کرد.

 وی از سیاستمداران ایرانی خواست که مسئولیت‌های اقتصادی و سیاسی را به افراد متخصص و کارآمد بسپرند و زمینه‌های لازم را برای گردش فرهیخته‌ترین نخبگان فراهم نمایند.

 استاد علوم سیاسی دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گفت: امام خمینی(ره) با اتکاء به قدرت نمادین، انقلاب اسلامی را رهبری کردند و ساختار نوینی را در میدان سیاسی ایران بنا نهادند؛ قدرتی که بدون تردید از سوی همگان پذیرفته شد و مورد تکریم قرار گرفت.

این استاد دانشگاه در پایان ضمن تأکید بر کاهش اختلاف نظرات سیاسی در کشور خاطرنشان کرد: برای کسب سهم مناسب در منطقه و جهان، نیازمند تعامل، مدارا، حفظ وحدت و انسجام نخبگان حاکم و کار مداوم همه ایرانیان هستیم تا با به‌کارگیری همه پتانسیل کشور، رشد اقتصادی مداوم را شاهد باشیم./


۹۳/۱۱/۲۴